Salmson VAL 3 serie 7 '1927
Cena:
Technická data:
- Rok výroby:
- 1927
- Objem motoru:
- 1086cm³
- Výkon (hp):
- 22
- Převodovka:
- Manual
- Palivo:
- Benzín
- Typ karosérie:
- Faeton
- Barva interiéru:
- Černá
- Barva exteriéru:
- Modrá
- Stav:
- výtečný
Ostatní informace o vozidle
V roce 1890 zakládá pan Emilie Salmson ve Francii továrnu na čerpadla a parní stroje pod názvem Société des Moteurs Salmson . Velmi rychle tento inženýr ale přechází na výrobu leteckých motorů a letadel. Ta se velmi proslavila za 1. světové války.
Po roce 1919 přebírá společnost Jean Heinrich který se stává ředitelem a André Lombard obchodním ředitelem. V té době se v továrně továrny Billancourt začínají vyrábět licenční automobily, respektive cyclecary. (malý automobil který má vytvářet přechod mezi motocyklem a automobilem)
V roce 1921 firma představila vlastní model s vodou chlazeným čtyřválcem o objemu 1086 cm³, zkonstruovaným Emilem Petitem. Zvláštností byly ventily řízené zdvihátkovými tyčemi, po jedné pro každý válec. Současně vyvinul závodní verzi s vačkovým hřídelem v hlavě válců. S ním vyhrál v roce 1921 Andre Lombard GP Cyclecar v Le Mans. Proto další modely nesly označení AL.
V roce 1925 byla série AL rozšířena o robustní model VAL 3, jehož přední kola byla zavěšena na půleliptických pružinách. Třídveřový čtyřmístný kabriolet měl motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV disponoval při objemu 1098 cm³ výkonem 18 kW (24 k) při 3500/min. S třístupňovou převodovkou dosahoval při hmotnosti 750 kg největší rychlosti 90 km/h.
Vozy Salmson byly pověstné svoji vysokou kvalitou a spolehlivostí. Sportovní ambice firmy zastupoval typ AL Grand Sport.
Salmson vyhrál 550 automobilových závodů a překonal deset světových rekordů (1921-28) V roce 1929 bylo ale závodní oddělení v uzavřeno a tak již další rekordy nepadly…..
Námi nabízený automobil Salmson byl vyroben v roce 1927 s výrobním číslem 17 103 a je jedním ze 750 vyrobených kusů modelu VAL 3 serie 7 a jedním z 68 kusů s karoserií torpédo (phaeton) .
Je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1086 ccm s výkonem 22 HP a třístupňovou převodovkou s pohonem zadních kol. Brzdy jsou bubnové, mechanické na všechna čtyři kola.
Automobil je po starší kompletní renovaci. Vozidlo skvěle startuje, jezdí. Jízda s ním je naprosto jednoduchá, skvělá a při jízdě máte pocit naprosté spolehlivosti. I po 93 letech kdy vozidlo vyjelo z automobilky , je radost s ním jezdit. Jedinou nevýhodou automobilu je to, že vozidlo není zejména v prostoru pro řidiče moc velké a tak já se se svými 185 ccm do vozu sice vejdu, ale dvoumetrový habán už by měl určitě potíže …