Salmson VAL 3 serie 7 '1927

Cena:
K jednání
Technická data:
  • Rok výroby:
  • 1927
  • Objem motoru:
  • 1086cm³
  • Výkon (hp):
  • 22
  • Převodovka:
  • Manual
  • Palivo:
  • Benzín
  • Typ karosérie:
  • Faeton
  • Barva interiéru:
  • Černá
  • Barva exteriéru:
  • Modrá
  • Stav:
  • výtečný

Ostatní informace o vozidle

V roce 1890 zakládá pan Emilie Salmson ve Francii továrnu na čerpadla a parní stroje pod názvem Société des Moteurs Salmson . Velmi rychle tento inženýr ale přechází na výrobu leteckých motorů a letadel. Ta se velmi proslavila za 1. světové války.
Po roce 1919 přebírá společnost Jean Heinrich který se stává ředitelem a André Lombard obchodním ředitelem. V té době se v továrně továrny Billancourt začínají vyrábět licenční automobily, respektive cyclecary. (malý automobil který má vytvářet přechod mezi motocyklem a automobilem)
V roce 1921 firma představila vlastní model s vodou chlazeným čtyřválcem o objemu 1086 cm³, zkonstruovaným Emilem Petitem. Zvláštností byly ventily řízené zdvihátkovými tyčemi, po jedné pro každý válec. Současně vyvinul závodní verzi s vačkovým hřídelem v hlavě válců. S ním vyhrál v roce 1921 Andre Lombard GP Cyclecar v Le Mans. Proto další modely nesly označení AL.
V roce 1925 byla série AL rozšířena o robustní model VAL 3, jehož přední kola byla zavěšena na půleliptických pružinách. Třídveřový čtyřmístný kabriolet měl motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV disponoval při objemu 1098 cm³ výkonem 18 kW (24 k) při 3500/min. S třístupňovou převodovkou dosahoval při hmotnosti 750 kg největší rychlosti 90 km/h.
Vozy Salmson byly pověstné svoji vysokou kvalitou a spolehlivostí. Sportovní ambice firmy zastupoval typ AL Grand Sport.
Salmson vyhrál 550 automobilových závodů a překonal deset světových rekordů (1921-28) V roce 1929 bylo ale závodní oddělení v uzavřeno a tak již další rekordy nepadly…..
Námi nabízený automobil Salmson byl vyroben v roce 1927 s výrobním číslem 17 103 a je jedním ze 750 vyrobených kusů modelu VAL 3 serie 7 a jedním z 68 kusů s karoserií torpédo (phaeton) .
Je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1086 ccm s výkonem 22 HP a třístupňovou převodovkou s pohonem zadních kol. Brzdy jsou bubnové, mechanické na všechna čtyři kola.
Automobil je po starší kompletní renovaci. Vozidlo skvěle startuje, jezdí. Jízda s ním je naprosto jednoduchá, skvělá a při jízdě máte pocit naprosté spolehlivosti. I po 93 letech kdy vozidlo vyjelo z automobilky , je radost s ním jezdit. Jedinou nevýhodou automobilu je to, že vozidlo není zejména v prostoru pro řidiče moc velké a tak já se se svými 185 ccm do vozu sice vejdu, ale dvoumetrový habán už by měl určitě potíže  …

  • Počet sedaček  4
  • Čalounění  kožené
  • Klimatizace  bez
  • Drátěná kola

Chcete se dozvědět více? Napište nám.

CAPTCHA image

O nás

Zabýváme se prodejem historických automobilů, jejich oceňováním a poradenstvím a v neposlední řadě také renovacemi.

Prodeji historických automobilů na profesionální úrovni se věnujeme od roku 2006, neboli máme již dvanáctiletou tradici. Výhodou koupě či prodeje v naší firmě – oproti kupování „z „ruky“ – je to, že Vám dokážeme nezávisle a odborně poradit a říct, o jaké vozidlo se jedná.

Otevírací hodiny

  • Pondělí  10:00 - 18:00
  • Úterý  10:00 - 18:00
  • Středa  10:00 - 18:00
  • Čtvrtek  10:00 - 18:00
  • Pátek  10:00 - 18:00
  • Sobota  Zavřeno
  • Neděle  Zavřeno

Kontakt

Our Location

Copyright © 2018. Lostypos s.r.o.