Bugatti 35 NE '1927

Cena:
K jednání
Technická data:
  • Rok výroby:
  • 1927
  • Objem motoru:
  • 2262cm³
  • Výkon (hp):
  • 140
  • Převodovka:
  • Manual
  • Palivo:
  • Benzín
  • Typ karosérie:
  • Sport
  • Barva interiéru:
  • Černá
  • Barva exteriéru:
  • Modrá
  • Stav:
  • výtečný

Ostatní informace o vozidle

Bugatti 35…… Co o tomto vozidle říci, když vše již bylo řečeno. Ano, je to nejkrásnější sportovní a závodní automobil druhé poloviny dvacátých a počátku třicátých let. A ukážete li model Bugatti 35 malému dítěti, okamžitě vysloví slovo Bugatka… A řeknete li někomu Bugatka – vybaví se mu určitě model 35… Ano, je to také nejúspěšnější automobil Velkých cen. A nejen dvacátých let minulého století, ale všech dob. Vždyť téměř dva tisíce vítězství již nikdo jiný žádným vozem nemůže překonat. A kdo s těmito úžasnými automobily jezdil? Jen pár jmen který každý zná… Tazio Nuvolari, Louis Chiron, Albert Divo, René Dreyfus a hlavně Čeněk a Eliška Junkovi…. Je obdivuhodné a snad až nepochopitelné, jak malá a drobná Eliška mohla s tímto vozidlem ujet na Targa Florio v roce 1928 víc jak pět set kilometrů po prašných sicilských cestách plných zatáček a s plným nasazením.

Dnes tato vozidla která se dochovala do dnešní doby – kdyby jste si jej chtěli pořídit, dosahují astronomických částek…. A tak vznikla celá řada replik které více či méně připomínají vzhledově jejich vzor Bugatti 35. Většinou na podvozku VW, připadně na jiném podvozku s „nějakým“ většinou čtyřválcovým motorem… Jinou kapitolu představuje argentinský Pur Sang. Pod touto značkou vznikly skutečné kopie, které jsou od originálů takřka k nerozeznání. Ceny však nejsou volně k dispozici a jedná o zakázkovou stavbu, takže se mohou značně lišit. K této firmě nyní můžeme připojit i firmu STT Napajedla, která vyrobila tuto věrnou kopii, lišící od originálu jen v několika detailech. A díky tomu jsem měl možnost s tímto úžasným automobilem svést a zažít pocity Elišky Junkové a dalších skvělých a slavných jezdců vítězících na těchto strojích.

V prvé řadě se musím vžít do roku 1927. Uvědomit si, jaká vozidla v té době jezdila na našich silnicích, abych pocítil genialitu Etoreho…

Měřím 185 cm, a nejsem zrovna podvýživa a tak nastupování není vůbec snadné. Když se nasouvám do kokpitu, zjišťuji, že když sešlápnu plyn, zároveň brzdím… A tak boty dolů…. A už je to fajn. Volant držím trochu blíž tělu než jsme dnes zvyklí. Ale v tomto případě se já musím přizpůsobit autu…Zapnu zapalování, uberu předstih, zmáčknu startovací tlačítko, lehce sešlápnu akcelerátor a život má jinou dimenzi….. Hřmot osmi válců vámi projede do morku kosti… Nutí vás to jemně vrknout plynem aby jste slyšeli tu nádhernou hudbu, tu touhu vyrazit vpřed. Sešlápnu spojku a s mírným odporem a cvaknutím řadím jedničku a vyrážím…. Dvojka – opět mírné cvaknutí, trojka a čtyřka již naprosto čistě. (převodovka je s přímým ozubením a samozřejmě bez synchronů.)Řízení je trochu tuhé ale naprosto přesné. Plyn na podlaze, motor jde naprosto plynule do otáček, je cítit záběr kompresoru, zrychlení… Zatáčka – šlápnu na brzdu – musím trochu víc přitlačit (je to přeci jen mechanika i když bubny jsou obrovské) – řadím tři, přidám plyn… zadní kola se lehce smýknou, ale drží stopu. Stroj opět vyráží vpřed…A k tomu serenáda osmi divokých válců krmených kompresorem… Ujel jsem jen „pár“ kilometrů ale hezky jsem se u toho zapotil. A tak jsem opět musel v duchu složit hold té drobné ženě Elišce Junkové, která v tomto voze dokázala při závodech ujet stovky kilometrů a porážet mnohem fyzicky vyspělejší závodníky…

Jsou dvě kategorie jezdců. Jedni – kteří kteří po ujetí několika metrů z vozu zděšeně vystoupí a jsou zklamáni tuhým řazením, nutností silně šlápnout na brzdu, víc vložit síly do volantu při průjezdu zatáčkou, hlukem motoru…. Druzí, kteří při vysoukání ze z kopkitu mají blažený úsměv na tváři, zasněný a nepřítomný pohled a neskonalý pocit blaženosti z neskutečného zážitku. Já patřím k té druhé skupině a jsem tomu nevýslovně rád….A tak moc děkuji firmě STT Napajedla, že jsem měl možnost tento pocit zažít….

  • Počet sedaček  2
  • Litá kola

Chcete se dozvědět více? Napište nám.

CAPTCHA image

O nás

Zabýváme se prodejem historických automobilů, jejich oceňováním a poradenstvím a v neposlední řadě také renovacemi.

Prodeji historických automobilů na profesionální úrovni se věnujeme od roku 2006, neboli máme již dvanáctiletou tradici. Výhodou koupě či prodeje v naší firmě – oproti kupování „z „ruky“ – je to, že Vám dokážeme nezávisle a odborně poradit a říct, o jaké vozidlo se jedná.

Otevírací hodiny

  • Pondělí  10:00 - 18:00
  • Úterý  10:00 - 18:00
  • Středa  10:00 - 18:00
  • Čtvrtek  10:00 - 18:00
  • Pátek  10:00 - 18:00
  • Sobota  Zavřeno
  • Neděle  Zavřeno

Kontakt

Our Location

Copyright © 2018. Lostypos s.r.o.