Austin '1959

Cena:
K jednání
Technická data:
  • Rok výroby:
  • 1959
  • Objem motoru:
  • 3000cm³
  • Převodovka:
  • Manual
  • Typ karosérie:
  • Roadster
  • Barva interiéru:
  • Červená
  • Barva exteriéru:
  • Červená
  • Stav:
  • výtečný

Ostatní informace o vozidle

AUSTIN HEALEY 100/6 BN 4 (motor AH 3000)
Austin-Healey 100/6 je dvoumístný sportovní vůz , jenž byl představen na konci září v roce 1956. Jeho výroba započala počátkem roku 1956 a byla ukončena v roce 1959. Tento model nahradil předcházející vůz AH 100 s menším čtyřválcem. Oproti modelu AH 100 došlo k výrazné změně tvaru karoserie, která díky zvětšenému rozvoru narostla zejména do délky. V roce 1960 byl model 100/6 nahrazen modelem Austin Healey 3000 s motorem o zvýšeném objemu motoru na 3000 ccm. Karoserie zůstala bez zásadních změn. Oba tyto modely byly známy jako Big Healey…
Tak jako Austin Healey 100 tak i model Austin Healy 3000 byl s oblibou používán po úpravách na závody. A to jak na okruhy (v GB velmi oblíbené) tak i na rallye.
Návrat atraktivních sportovních GT vozů do rally má kořeny v šedesátých letech. Tehdy v rally kralovaly úchvatné Austiny Healey 3000 továrního týmu BMC, které řídili první „létající Finové“ Rauno Aaltonen a Timo Mäkinen. Ale první slavné vítězství Austinu Healey 3000 vybojovala dámská posádka! Vítěznou dvojici tvořila mladší sestra pilota Formule 1 Stirlinga Mosse Pat, na sedadle spolujezdce usedla Ann Wisdomová. V září 1960 odstartovaly obě železné lady na legendární Rally Liége-Rome-Liége. Na brutální 5300 km dlouhou trať přes Francii, Německo, Rakousko, Itálii a Jugoslávii měly posádky čtyři dny a čtyři noci. Jelo se prakticky bez odpočinku. Pat Mossová řídila 90 hodin, pouze na 6 hodin přenechala volant své spolujezdkyni Ann. Z 83 startujících posádek se vrátilo do cíle jen13 účastníků.
Slavná vítězství automobilů Austin Healey
1960 Rally Liége-Rome-Liége 1. místo (Pat Mossová)
1961 Rallye Coupe des Alpes 1. místo (Don Morley)
1962 Rallye Coupe des Alpes 1. místo (Don Morley)
1964 Rallye Alpenfahrt 1. místo (Paddy Hopkirk)
1964 Rally Liége-Sofia-Liége 1. místo (Rauno Aaltonen)
Vítězný vůz, který tehdy měl registrační značku URX 727 (foto z výstavy RACE RETRO 2011), se v roce 2004 vydražil v Londýně za cenu 290 000 dolarů. Jeho následná renovace spolkla odhadem dalších 100 000 dolarů…

Tento konkrétní automobil je vzhledově upraven – dle dobových fotografií , jako vzpomínka na závodní speciály z 60tých let.…. Má závodní masku, ventilace v blatnících a přední kapotě, přídavné světlomety, podvozek má přidané teleskopické tlumiče a je vybaven krom pevné laminátové střechy (hard top) i ochranným rámem, který je ale demontovatelný.

Vozidlo je po kompletní velmi nákladné renovaci, s mnoha novými komponenty například nerezovým tlumičem, novými drátěnými koly, novým rámem( chassis) , novým koženým čalouněním, kompletní GO motoru z vozu AH 3000 a krásným červeným lakem karoserie…
Většinou se stává, že na fotografiích vypadá vozidlo lépe než ve skutečnosti. Zde je to pravý opak. Vozidlo vypadá ve skutečnosti podstatně lépe než na fotografiích. Je na něm na první pohled znát že renovace proběhla velmi důkladně a s láskou.

Poslední tři fotografie jsou závodní speciály AH 3000

  • Počet sedaček  2+2
  • Čalounění  kožené
  • Klimatizace  bez

Chcete se dozvědět více? Napište nám.

CAPTCHA image

O nás

Zabýváme se prodejem historických automobilů, jejich oceňováním a poradenstvím a v neposlední řadě také renovacemi.

Prodeji historických automobilů na profesionální úrovni se věnujeme od roku 2006, neboli máme již dvanáctiletou tradici. Výhodou koupě či prodeje v naší firmě – oproti kupování „z „ruky“ – je to, že Vám dokážeme nezávisle a odborně poradit a říct, o jaké vozidlo se jedná.

Otevírací hodiny

  • Pondělí  10:00 - 18:00
  • Úterý  10:00 - 18:00
  • Středa  10:00 - 18:00
  • Čtvrtek  10:00 - 18:00
  • Pátek  10:00 - 18:00
  • Sobota  Zavřeno
  • Neděle  Zavřeno

Kontakt

Our Location

Copyright © 2018. Lostypos s.r.o.