Alfa Romeo Giulietta '1961
Cena:
Technická data:
- Rok výroby:
- 1961
- Kilometry:
- 500 km
- Objem motoru:
- 1300cm³
- Výkon (hp):
- 95
- Převodovka:
- Manual
- Palivo:
- Benzín
- Typ karosérie:
- Roadster
- Barva interiéru:
- Béžová
- Barva exteriéru:
- Červená
- Stav:
- výtečný
Ostatní informace o vozidle
Automobily Alfa Romeo se vždy vyznačovaly sportovním švihem a jistou dávkou individuality. Výjimkou nebyl ani jeden z nejúspěšnějších vozů padesátých let Giulietta . Ještě v roce 1955 vznikl na podvozku Giulietty skvost: Giulietta Spider, z dílny věhlasného karosářského mistra Battisty “Pinin” Fariny (jméno Pininfarina přijal až později). . O jeho život se zasloužil Max Hoffman, americký importér evropských sportovních vozů a stejný muž, který si u Porsche vydupal 356 Speedster a u Mercedesu slavné 300SL. Střízlivé, vyvážené a nadčasové tvary zajistily tomuto otevřenému dvoumístnému automobilu s plátěnou stahovací střechou mimořádný úspěch. Původně se počítalo hlavně s exportem do USA, ale zamilovala si jej i Evropa. V současné době patří tento model ke skvostům firmy Alfa Romeo a je vyhledávaným „veteránem“.
Má vynikající vlastnosti i v dnešní době. Motor sice není velký obsahově, ale 90 koní mu dává i dostatečné zrychlení. Ovládání je skvělé a průjezdy zatáčkami , kdy vozidlo sedí „jako přišité“ udělá každému řidiči radost.
Motor je na svou dobu úžasný. Pohled na široce otevřenou hlavu válců se dvěma vačkovými hřídel udělá radost každému milovníku techniky. Ani o mnoho let později nedokázaly běžné automobilky „dostat“ z tak malého motoru standardně výkon tak jako Alfa. Podvozek je sice jednoduchý, se zadní tuhou nápravou, ale jeho zavěšení je velmi dobré a ani při průjezdu nerovnostmi neodskakuje. Brzdy jsou sice bubnové, ale široké bubny předních kol, s výrazným žebrováním nedovolí jejich přehřátí a snížení brzdného účinku.
Vozidlo prošlo přede dvěma lety kompletní profesionální renovací…
- Počet sedaček 2
- Čalounění kožené
- Radio