BMW K 1 '1990
Cena:
Technická data:
- Rok výroby:
- 1990
- Kilometry:
- 36500 km
- Objem motoru:
- 1000cm³
- Výkon (hp):
- 100
- Převodovka:
- Manual
- Typ karosérie:
- Cabrio
- Barva exteriéru:
- Modrá
- Stav:
- výtečný - v originálním stavu
Ostatní informace o vozidle
Když v roce 1988 byl motocykl BMW K1 představen, bylo to jako blesk z čistého nebe. Nikdy před tím BMW se svými motocykly s konzervativním vzhledem nepředvedla tak extravagantní motocykl. Bylo to, jako příjezd z budoucnosti.
Bylo to v období, kdy byl výkon motocyklů v SRN úředně stanoven na 100 koní. Aby byl bavorák schopen konkurovat japonským silničním motocyklům, musel na to jít jinou cestou. A to byla aerodynamika. Jedná se vůbec o první motocykl, který byl konstruován v aerodynamickém tunelu. A tak Cx tohoto stroje je pouhých 0,33. A díky této hodnotě mohl motocykl dosáhnout rychlosti až 245 km/h . Oproti modelům BMW K 100 byl výrazně zmodernizován motor ale i podvozek. A jako první na světě začala firma BMW montovat do svých motocyklů řady K 1 i ABS.
Ale krom toho že měla neskutečný koeficient Cx, měla i neskutečnou cenu…. 22.000 DM. Což v té době byla nejvyšší cena ze všech sériově vyráběných motorek. Za tyto peníze jste si mohli koupit již automobil střední třídy ve velmi slušné výbavě…. A nebo Japonce o třetinu levněji…
Většina motocyklů z 6900 vyrobených kusů byla v modré a červené barvě s výraznými žlutými polepy a žlutými koly. Ke konci výroby v roce 1993 bylo několik strojů v barvě černé, světle modré a žluté ale již se stříbrnými koly.
A několik zajímavostí: v současné době je evidováno přibližně 2000 motocyklů K1 na celém světě. Z toho cca 500 v SRN, 200 ve Francii, 100 ve Španělsku a pak několik kousků je ještě v USA… Nejvíce km na motocyklu K1 najel jeho majitel v Německu 580.000 Km!!! Dnes je velkou vzácností najít tento stroj v původním stavu, tak jako tento, s nájezdem pouhých 36000 Km…..
Mé vzpomínky na první setkání s tímto motocyklem: V roce 1990 jsem se byl na školení u BMW v Mnichově. Při vstupu do školícího střediska byl na podstavci vystaven a krásně nasvícen tento motocykl, v nádherné modré metalíze s výraznými žlutými polepy…. Byl to sen. Každý den jsem kolem něj chodil „po kolenou“ a smutně záviděl… Na tom se nikdy nesvezu… Kde bych vzal 22.000 DM ??? Školil jsem se v té době na servis a údržbu K 75, což byla také bomba, ale K1 ??? Motocykl z nebes… Od té doby jsem se svezl na mnoha bavorácích, ale K1 mi utkvěla v paměti. A když šla „okolo“ , neodolal jsem. Nicméně mi již není dvacet, a tak kdyby měl někdo zájem….
- Litá kola