Tatra 75 '1938
Cena:
Technická data:
- Rok výroby:
- 1938
- Objem motoru:
- 1700cm³
- Výkon (hp):
- 30
- Převodovka:
- Manual
- Palivo:
- Benzín
- Typ karosérie:
- Cabrio
- Dveře:
- 2
- Barva interiéru:
- Černá
- Barva exteriéru:
- Červená
- Stav:
- výtečný - v originálním stavu
Ostatní informace o vozidle
Nástupcem typu 54 se v roce 1934 stala Tatra 75. Byla prvním modelem Tatra s novou modernější karosérií, u které nahradili tradiční kapotu ve tvaru žehličky přídí s maskou tvořenou dvěma sloupci štěrbin. Koncepčně byla T75 blízká modelu T57, měla ale větší motor, podvozek i karosérii. Brzdy měly kapalinové ovládání Lockheed (T57 měla mechanické ovládané lanky). Vůz vyráběli do roku 1939.
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, vzduchem chlazený plochý čtyřválec (boxer, B4), rozvod OHV, objem 1689 cm³, vrtání 80,0 mm, zdvih 84,0 mm, komprese 4,5, dva ventily/válec, karburátor Zenith, bez přeplňování, výkon 22 kW (30 koní) při 3500 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2700 mm, rozchod kol 1250/1250 mm, vnější rozměry: délka 4200 mm, šířka 1560 mm, výška 1500 mm, pohotovostní hmotnost 950 kg, maximální rychlost 100 km/h. Přední kola zavěšena na dvou příčných listových perech, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
A jak se s Tatrou jezdí ? Řekl bych skvěle. Motor po zatažení startéru okamžitě naskočí. Je sice – tak jak to vzduchem chlazených motorů bývá hlučnější, ale tak to je. Jemným cvaknutím zařadíte rychlost a vozidlo vyrazí. Musíte sice při přeřazení – neb se to doporučuje, dvakrát vyšlápnout spojku, ale rychlosti tam „padají“ jedna báseň. Řízení jde krásně lehoučko a naprosto přesně. Ano, rejd není příliš velký, ale při běžné jízdě to vůbec nevadí. Akcelerace je „přiměřená“ a na těch 60 až 70 km/h se dostanete za chviličku. A při zařazení rychloběhu se vozidlo zklidní a cestování rychlostí kolem 80 km/h je velmi příjemné. Brzdy jsou hydraulické a fungují docela dobře, naprosto rovnoměrně a bez blokování některého z kol. Není to sice zpomalení jako u dnešních moderních automobilů, ale že by jste nezastavili při nutnosti brzdit, také nehrozí. Chce to jen jezdit s rozmyslem. Sedadla z koženky se sice v parném létě trochu „ohřejí“ ale jelikož se jedná o kabriolet, nesmí jim ublížit i trocha vody za deště. Jinak jsou docela pohodlné i když nemají krom podélného posuvu žádné jiné nastavení. Střecha je dvojitá, zateplená a tak se s vozidlem dá příjemně jezdit i na podzim, když už sluníčko tak silně nehřeje.
- Počet sedaček 4
- Čalounění koženkové