Techno Classica Essen

A je to tady. Opět začal svátek všech veteránistů, neboli výstava v Essenu. Aspoň to tak bývalo a tak jsem byl zvědavý jaká bude situace dnes, po covidu a v celoevropské krizi. Já vím, už loni výstava probíhala, ale já na ní nebyl a dle informací nebyla nic moc. Ale jaká bude letos ? A tak jsme na výstavu odjeli s velkým očekáváním. Netrpělivě jsme postávali před otevřením již ve středu odpoledne na novinářský den.
A zklamán jsem nebyl. Ano byla výstava trošku menší než jsem byl zvyklý. Hlavně co se týče nabídky náhradních dílů na veterány, neboli jak se u nás říká burzy. Ne že by tam nebyla, ale byla na podstatně menší ploše. Kdo ale chtěl a potřebovala náhradní díly si tam našel. Rovněž nebyla otevřena hala ve spodní části haly 1 a tzv, galerie kde bývaly kluby historických automobilů. Ale ostatní haly od jedničky až po osmičku byly plně obsazeny.
A tak si každý může vybrat to, co jej zajímá. Bohužel jsem našel málo zástupců českých výrobců historických automobilů. Jen klub Tatry vyslovoval dvě vozidla Tatru 12 s levostranným řízením a Tatru 57. A pak jsem našel ještě krásného Tudora na stánku dodavatele dílenských zdvíhacích zařízení. Mimochodem byl na prodej za 68.000 EUR. Z českých vystavovatelů najdete v hale 5 zástupce AVC (auto veterán company) z Prahy. Ale jinak se na výstavě prezentují všichni tradiční vystavovatelé. A ceny prodávaných vozidel? Dá se říci slovy jednoho známého obchodního řetězce: „Zde je svět ještě v pořádku. „ Neboli ceny se drží na své úrovni, žádný výrazný propad, ani nárůst cen jsem nezaznamenal. Zato, jak jsem tak hovořil s kolegy , trochu roste zájem o koupi historických automobilů. A to je dobře. Neboli je vidět, že nesmyslné omezování spalovacích motorů ze strany EU se do veteránismu nedostalo. Ale co bych více povídal. Podívejte se na fotogalerii.