Mercedes Benz 220 S '1958
Cena:
Technická data:
- Rok výroby:
- 1958
- Objem motoru:
- 2200cm³
- Převodovka:
- Manual
- Palivo:
- Benzín
- Typ karosérie:
- Cabrio
- Dveře:
- 2
- Barva interiéru:
- Červená
- Barva exteriéru:
- Černá
- Stav:
- výtečný - po renovaci
Ostatní informace o vozidle
Dvoudveřový 4 místný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec (R6), rozvod OHC, objem 2195 cm³, vrtání 80,0 mm, zdvih 72,8 mm, komprese 8,7, dva ventily/válec, karburátor Solex, bez přeplňování, výkon 78 kW (106 koní) při 5200 ot/min, točivý moment 172 Nm při 3500 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2700 mm, rozchod kol 1430/1470 mm, vnější rozměry: délka 4700 mm, šířka 1790 mm, výška 1530 mm, pohotovostní hmotnost 1385 kg, maximální rychlost 160 km/h, zrychlení na stovku za 17,0 s. Vpředu dvojité příčné závěsy a vinuté pružiny, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a vinuté pružiny, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Na podzim roku 1955 představil Mercedes-Benz kabriolety, které technicky a vzhledově vycházely z tehdejších sedanů řady W180 s šestiválcovým motorem 2,2 litru. Sériově vyráběli kupé a kabriolety 220 S (W180 II) v letech 1956 až 1959.
Šestiválcový motor a elegantní exkluzivní karosérie řadily kabriolet mezi vozy luxusní vyšší třídy své doby.
Automobil byl zakoupen v USA na jaře v roce 2011. Po dopravě do ČR byla provedena kompletní kontrola technického stavu. Vozidlo bylo pojízdné, nicméně karoserie byla narušena korozí – místy v síle plechu, značně poškozené čalounění a vnitřní výdřeva vozidla. Některé díly agregátu neodpovídaly originálnímu provedení vozidla. Automobil by byl dle klasifikace FIVA zařazen do 3 až 4 kategorie.
Automobil byl rozebrán, po klempířské stránce kompletně opravena karoserie. Starý lak na vozidle byl odstraněn na čistý kov a proveden nový lak v barvě černé. Čalounění bylo uděláno kompletně nové, v kůži, včetně interiérových koberců. Původní zůstala pouze plátěná střecha, která byla velmi dobrá. Z dřevěného obložení byla odstraněna stará rozpraskaná dýha a nahrazena novou vrchní dýhou, která byla nově v několika vrstvách nalakována.
Motor byl rozebrán, překontrolován a nově přetěsněn. Nebyl na něm proveden výbrus válců ani klikového hřídele, jelikož jeho opotřebení bylo bohatě v mezi tolerance. Na motoru byl vyměněn rozvodový řetěz. Byla provedena kontrola převodové skříně, její přetěsnění. Přední i zadní náprava byly rozebrány a vadné díly nahrazeny novými. Rozvodovka byla nově přetěsněna. Brzdy byly rozebrány, do válečků byly dány nové brzdové gumičky. Stará elektroinstalace byla nahrazena novou. Přístroje byly překontrolovány, vyčištěny a vadné opraveny.
V současné době lze automobil zařadit vzhledově do 1 kategorie, po technické stránce (vzhledem k tomu že nebyla provedena kompletní GO motoru) do 2 kategorie.
- Počet sedaček 4
- Čalounění kožené
- Klimatizace bez
- Radio