Bugatti 35 NE '1927

Cena:
K jednání
Technická data:
  • Rok výroby:
  • 1927
  • Objem motoru:
  • 2262cm³
  • Výkon (hp):
  • 140
  • Převodovka:
  • Manual
  • Palivo:
  • Benzín
  • Typ karosérie:
  • Sport
  • Barva interiéru:
  • Černá
  • Barva exteriéru:
  • Modrá
  • Stav:
  • výtečný

Ostatní informace o vozidle

Bugatti 35…… Co o tomto vozidle říci, když vše již bylo řečeno. Ano, je to nejkrásnější sportovní a závodní automobil druhé poloviny dvacátých a počátku třicátých let. A ukážete li model Bugatti 35 malému dítěti, okamžitě vysloví slovo Bugatka… A řeknete li někomu Bugatka – vybaví se mu určitě model 35… Ano, je to také nejúspěšnější automobil Velkých cen. A nejen dvacátých let minulého století, ale všech dob. Vždyť téměř dva tisíce vítězství již nikdo jiný žádným vozem nemůže překonat. A kdo s těmito úžasnými automobily jezdil? Jen pár jmen který každý zná… Tazio Nuvolari, Louis Chiron, Albert Divo, René Dreyfus a hlavně Čeněk a Eliška Junkovi…. Je obdivuhodné a snad až nepochopitelné, jak malá a drobná Eliška mohla s tímto vozidlem ujet na Targa Florio v roce 1928 víc jak pět set kilometrů po prašných sicilských cestách plných zatáček a s plným nasazením.

Dnes tato vozidla která se dochovala do dnešní doby – kdyby jste si jej chtěli pořídit, dosahují astronomických částek…. A tak vznikla celá řada replik které více či méně připomínají vzhledově jejich vzor Bugatti 35. Většinou na podvozku VW, připadně na jiném podvozku s „nějakým“ většinou čtyřválcovým motorem… Jinou kapitolu představuje argentinský Pur Sang. Pod touto značkou vznikly skutečné kopie, které jsou od originálů takřka k nerozeznání. Ceny však nejsou volně k dispozici a jedná o zakázkovou stavbu, takže se mohou značně lišit. K této firmě nyní můžeme připojit i firmu STT Napajedla, která vyrobila tuto věrnou kopii, lišící od originálu jen v několika detailech. A díky tomu jsem měl možnost s tímto úžasným automobilem svést a zažít pocity Elišky Junkové a dalších skvělých a slavných jezdců vítězících na těchto strojích.

V prvé řadě se musím vžít do roku 1927. Uvědomit si, jaká vozidla v té době jezdila na našich silnicích, abych pocítil genialitu Etoreho…

Měřím 185 cm, a nejsem zrovna podvýživa a tak nastupování není vůbec snadné. Když se nasouvám do kokpitu, zjišťuji, že když sešlápnu plyn, zároveň brzdím… A tak boty dolů…. A už je to fajn. Volant držím trochu blíž tělu než jsme dnes zvyklí. Ale v tomto případě se já musím přizpůsobit autu…Zapnu zapalování, uberu předstih, zmáčknu startovací tlačítko, lehce sešlápnu akcelerátor a život má jinou dimenzi….. Hřmot osmi válců vámi projede do morku kosti… Nutí vás to jemně vrknout plynem aby jste slyšeli tu nádhernou hudbu, tu touhu vyrazit vpřed. Lehce přidám předstih, sešlápnu spojku a s mírným odporem a cvaknutím řadím jedničku a vyrážím…. Dvojka – opět mírné cvaknutí, trojka a čtyřka již naprosto čistě. (převodovka je s přímým ozubením a samozřejmě bez synchronů.)Řízení je trochu tuhé ale naprosto přesné. Plyn na podlaze, motor jde naprosto plynule do otáček, je cítit záběr kompresoru, zrychlení… Zatáčka – šlápnu na brzdu – musím trochu víc přitlačit (je to přeci jen mechanika i když bubny jsou obrovské) – řadím tři, přidám plyn… zadní kola se lehce smýknou, ale drží stopu. Stroj opět vyráží vpřed…A k tomu serenáda osmi divokých válců krmených kompresorem… Ujel jsem jen „pár“ kilometrů ale hezky jsem se u toho zapotil. A tak jsem opět musel v duchu složit hold té drobné ženě Elišce Junkové, která v tomto voze dokázala při závodech ujet stovky kilometrů a porážet mnohem fyzicky vyspělejší závodníky…

Jsou dvě kategorie jezdců. Jedni – kteří kteří po ujetí několika metrů z vozu zděšeně vystoupí a jsou zklamáni tuhým řazením, nutností silně šlápnout na brzdu, víc vložit síly do volantu při průjezdu zatáčkou, hlukem motoru…. Druzí, kteří při vysoukání ze z kopkitu mají blažený úsměv na tváři, zasněný a nepřítomný pohled a neskonalý pocit blaženosti z neskutečného zážitku. Já patřím k té druhé skupině a jsem tomu nevýslovně rád….A tak moc děkuji firmě STT Napajedla, že jsem měl možnost tento pocit zažít….
V současné době si můžete u nás v galerii prohlédnout Bugatti 35 NE ve žluté barvě, tak jak s tímto „kanárkem“ jezdila Eliška Junková…

  • Počet sedaček  2
  • Litá kola

Chcete se dozvědět více? Napište nám.

CAPTCHA image

O nás

Zabýváme se prodejem historických automobilů, jejich oceňováním a poradenstvím a v neposlední řadě také renovacemi.

Prodeji historických automobilů na profesionální úrovni se věnujeme od roku 2006, neboli máme již dvanáctiletou tradici. Výhodou koupě či prodeje v naší firmě – oproti kupování „z „ruky“ – je to, že Vám dokážeme nezávisle a odborně poradit a říct, o jaké vozidlo se jedná.

Otevírací hodiny

  • Pondělí  10:00 - 18:00
  • Úterý  10:00 - 18:00
  • Středa  10:00 - 18:00
  • Čtvrtek  10:00 - 18:00
  • Pátek  10:00 - 18:00
  • Sobota  Zavřeno
  • Neděle  Zavřeno

Kontakt

Our Location

Copyright © 2018. Lostypos s.r.o.