Klenot v naší renovační dílně: Duesenberg model SJ Brunn Torpedo Phaeton v.č. 2511
V předchozím článku jsem se zmiňoval o vozidle Duesenberg J, které prošlo renovací v naší dílně. Méně znalým motoristům název Duesenberg mnoho neřekne. Pakliže se ale o této značce zmíníte před znalcem historických automobilů a řeknete mu, že jej vlastníte – přistavte mu předem židli, aby se měl na co posadit….
Automobily Duesenberg jsou považovány za klenoty mezi historickými vozidly. A vůbec nevadí, že se jedná o dnes již zaniklou značku. Celkem firma Duesenberg vyrobila něco málo přes tisíc vozidel. Z toho bylo necelých šest set kusů modelu J, který je považován po technické stránce za klenot. Ale jen 34 kusů tohoto modelu J bylo vybaveno kompresorem a označeno SJ. Jeden z prvních kompresorových automobilů Duesenberg byl v roce 1932 postavený na podvozku s výrobním číslem 2511 a s motorem číslo J-496. Dostal karoserii Torpedo Phaeton s označením Brunn. Jeho karosářem byl dvorní návrhář Duesenbergů, pan Gordon Buchrig, který vůz nakreslil dle požadavků a připomínek zákazníka a prvního majitele tohoto vozu, pana Marka Lawrence. Automobil to byl úžasný a velmi obdivovaný. Bohužel po dvou letech provozu došlo k dopravní nehodě, při níž byl automobil zničen. A co se s ním dělo dál? V šedesátých letech, kdy pan Harrah zakládal své světoznámé automobilové muzeum, se mu podařilo vrak automobilu zajistit do svých sbírek. Čas plynul a vozidlo rezavělo v depozitáři. Vzhledem k tomu, že renovace a znovuvzkříšení vozu by bylo víc než nákladné, rozhodli se opět ho prodat. Tím ale „zmizel z povrchu zemského“ a dlouhá léta byl považován za ztracený.
Je úžasné a fantastické, že tento automobil – Duesenberg SJ s karoserií Brunn výrobní číslo 2511, J- 496, považovaný za „boha“ mezi Duesenbergy, můžeme nyní restaurovat v naší dílně.
V galerii obrázků si prohlédněte původní originální fotografie tohoto vozu. Další foto – z průběhu jeho restaurování – vám přineseme v následujících článcích v naší rubrice Novinky.